måndag 17 december 2012

Helgen före JUL!

Började med en ledig torsdag, var på jobbet en sväng handlade på affären för här skulle bakas.
Blev inge bak, skotta snö och tvättade istället.

På fredagen skottade vi mer snö, sen var det dags för staden och shopping av julklappar, snacka om att man är ute i god tid (som vanligt).
Började på MM och jag fick en klapp av tomten (<3) en Kitchenaid. Sen flängde vi runt som tok.

Sen blev det kaffe hos stug grannarna (jag fick ett glas vin) efter det, en sväng till M och K, lite glögg till mig och kaffe till maken.
Sen blev det en annan del av staden.
Hos N och R fick jag ett glas vin till och maken en kaffe och kaka.
Vilken tur att han körde. Där satt vi och surra och hade trevligt till kl ett då styrde vi bilen hemåt.

Lördag bestod av bak, bak och bak, vilken fröjd den nya leksaken va!
Sen kom dotter och numera blivande svärson på middag och deklarerade att det hade förlovat sig. KUL
Jag var helt slut och visade inte min bästa sida, (fick höra att jag var väldigt lik min mamma) nu ler hon i himlen.

Söndag till stan och komplettera lite, åt på stan med äldsta dottern.
Sen styrde vi bilen mot Hörnefors för en kopp kaffe.
På vägen dit var E4 i ett bedrövligt skick, körde inte så fort totalt oplogat.
Vi blev omkörda av en bil som hade väldigt bråttom, sen en bit längre fram så snurrade han för fullt och hade min man inte kört och den snurrande bilen stannat och lyckats backa undan så hade det blivit en sjujävla smäll och inte nån av oss i bilarna hade klarat oss. Det var på håret vi lyckades passera mellan mitt räcket och bilens front.

Slutligen ett stort Tack till änglarna där uppe! Tack.

Med andra ord en händelserik helg!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Mormor och farmor ville väl inte att ni skulle missa resten av våra liv <3

    SvaraRadera